20 Ekim 2009 Salı

EREN' İN SBS GÖRÜŞÜ

Aslında SBS’nin öğrenciler üzerindeki etkisi çok kötü.Çoğu öğrenci (ben de dahil) bu tür sınavların gereksiz olduğunu düşünüyoruz.Boşu boşuna sınav stresi ve sınav korkusu... Ve neredeyse tüm öğrenciler bütün senesini neredeyse hiç eğlenmeyip bütün gün ders çalışmak zorunda kalacak. Onun yerine tüm okullar parasız olsun ve herkes istediği liseye gitsin. Eğer ben Milli Eğitim Bakanı (MEB)olursam SBS’yi ve diğer büyük sınavları kaldırırım. Büyükler, biz çocuklara hiç anlayış göstermiyorlar. Sanki SBS’yi kazanmak için geldik bu dünyaya. Bütün gün ders çalışmamızı istiyorlar. Çocukluğumuzu yaşayamıyoruz. Ama onlar küçükken hiç sınav stresleri yoktu nerdeyse. Bu iğrenç duyguyu hiç tatmadılar. Öğrenciler artık asosyal oluyor. Ve hepsinin başında SBS diye kafalarını yiyecek büyükleri var. Ne derlerse desinler biz çocuklara ve öğrencilere göre böyle. Bu hiç değişmeyecek. Büyükler hep “çalış” diyecek,çocuklar hep “oyun” diyecek. Sanki onların yararına. Hayat bizim değil de onların sanki. Çocuklar artık teneffüste bile ders çalışacak SBS için. Bence büyükler sadece bir yönden haklı. O da geleceğimiz için çalışmamız gerektiği. Zaten ben de hiç çalışmayalım demiyorum ki. Sadece biraz oyun oynamak ve bütün gün ders çalışmamak. Ama büyükler bunu bize zararlı görüyor. Affedersiniz ama bizi resmen inek yapmaya çalışıyorlar. Bir de yuvarlak, kocaman gözlük takalım tam olsun. Tabii de ders çalışalım ama lütfen abartmayın. Fakat kim ne derse desin şu hiç değişmeyecektir: Büyükler “çalış” diyecek, çocukları çalıştıracak; çocuklar “oyun” diyecek ve oynayacak…!!!

EREN GÜNAYDINOĞLU
GÖKKUŞAĞI İ.Ö.O
6. SINIF ÖĞRENCİSİ

3 yorum:

  1. EREN' İN YAZISI BİRÇOK ÖĞRENCİNİN DE DUYGULARINI SESLENDİRİYOR. BEN DE HİÇ DEĞİŞİKLİK YAPMADAN BURAYA ALDIM. FATİH İŞGÖREN

    YanıtlaSil
  2. bende bu arkadaşımızı hem tebrik eder hemde kuralımıza uyup adsoyad verip örnek öğrencidir

    *-loopus-*

    YanıtlaSil
  3. hocamm sınav sonuçları nerde ya?

    YanıtlaSil